Svar på kommentar.

Postat av: Agnes
Hej hej, jag förstår absolut varför ni inte har copyright och det respekterar jag. Men jag undrar om det är okej om man kopierar bilder så länge man inte publiserar dem? Då sprids dem ju inte vidare.
:)))

Hej!
Enligt copyright-lagen får man spara bilder på datorn som man hittar på internet. Men det är när man publicerar dem som man bryter mot lagen (en liten notis är att man kan få betala upp till 4000:- i böter för olovlig publikation av bild. Är man omyndig är det ens målsman som åker på att betala).

Alltså: det är helt okej att ni sparar bilderna på er egen dator. Men ni får inte, enligt lagen, publicera våra bilder.

/Hanna och Sanne
Kommentarer
Postat av: anna

Hej hej

Jag undrar bara en grej. Kan man lägga upp era bilder och skriva/ länka att den är från er?

Jag respekterar fult ut om man inte får det!

Btw. Eran blogg äger!!! :)

Kramar <3

2011-06-06 @ 21:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback